Danidan Admin
Messages : 219 Réputation : 0 Date d'inscription : 21/10/2008 Age : 46 Localisation : Liverpool
| Sujet: World University Ranking - un nouveau classement (21/11/2008) Ven 21 Nov - 21:08 | |
| Article paru dans le Times Higher Education http://www.timeshighereducation.co.uk/hybrid.asp?typeCode=243&pubCode=1&navcode=137Qu'est-ce que ce classement ? D'où vient-il ? Alors déjà il existe depuis 5 ans. Il est fait par le THE et QS. Who we are The Times Higher Education is the UK’s most authoritative source of information about higher education. Designed specifically for professional people working in higher education and research, THE was founded in 1971 and has been online since 1995. The THE is published by TSL Education Ltd
What we do We cover policy issues and intellectual developments worldwide through a specialist staff of reporters and many contributors from within the academic community. The THE provides high-quality information and analysis as well as a forum for debate for the academic community on higher education policy issues — public funding, tuition charges, quality assurance, institutional governance, student assessment, postgraduate training etc — and on intellectual developments, personalities and debates. Coverage includes a large number of book reviews of both specialized texts and books of general interest to an academic audience. Le Top 10 est à priori similaire à celui du classement de Shanghai. Par contre les premiers français sont : Normal Sup Ulm à la 28ème place, Polytechnique à la 34ème, Normal Sup Lyon 140ème et Paris 6 à la 149ème. Radicalement différent de Shanghaï. C'est le même chose pour les universités UK. Liverpool est dans les 100-150 at Warwick dans les 150-200 pour Shanghai, tandis qu'elles sont ici 133ème et 69ème respectivement... donc totalement inversé ! Comme quoi, il faut prendre ces classements avec des pincettes ! A+ PS : j'en entends d'ici "Et la méthode utilisée" ? Voila : http://www.timeshighereducation.co.uk/story.asp?storycode=400069 et http://www.timeshighereducation.co.uk/story.asp?storycode=400068 | |
|